.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود یک بیماری خطرناک گیاهی در گیلان !
نکته تعجب برانگیز اینکه علی رغم ضرر و زیان های بسیار این گیاه و سم خطرناک آن، 7 هکتار از زمینهای منابع طبیعی به دستور اقای ... در اختیار نور چشمی ها قرارگرفته است...
ورود یک بیماری خطرناک گیاهی در گیلان !

در حالی که انواع و اقسام تهدیدها و سموم خوراکی و غیر خوراکی فراورده های خوراکی و دامی کشاورزان را در معرض خطر قرار داده است، اهمال کاری و تخلفات برخی مدیران که بعضا با زد و بند نیز همراه است هر روز بدتر از دیروز بلا و آفت تازه ای را به جان مردم انداخته است.
به گزارش بولتن: به عنوان نمونه؛ کرم ساقه خوار وارداتی برنج که هرساله برای مبارزه با آن صدها تن سم وارد جلگه گیلان می شود با توجه به سطحی بودن آبهای زیر زمینی و با وجود انواع آبزیان در رودخانه ها و حشرات و جانوران مفید منطقه خساراتی بس عظیم از این حیث متوجه مردم گیلان از جمله کشاورزان نموده است.
هم چنین واردات گیاه ابزی ازولا آن هم توسط افراد اگاه و دست اندرکاران بخش کشاورزی دهها مشکل در شالیزارها ، استخرها و مردابهای استان ایجاد نموده است .و نیز واردات مگس میوه زیتون هم به شدت به تولیدات کشاورزان آسیب وارد کرده و فرآورده های مسمومی را روانه بازار کرده است.
بنا بر این گزارش؛ این موارد که تنها مشتی از خروار هستند در حالی اتفاق افتاده اند که با تازگی و در سال 86 شاهد ورود بیماری گیاهی جدیدی بنام " نماتدسیست گونه Afernes tratakore anino در استان گیلان هستیم. که توسط متولیان بخش کشاورزی استان و در واقع با حمایت ..... استان و ریاست ..... با توجیه انگیزه های شخصی به میزان حدود 10 کامیون ریشه گیاه بامبو ( نی خیزران) را بدون انجام مراحل " قرنطینه ای توسط" شرکت عمران  درفک وارد کشور و استان نموده اند.
اما در این میان نکته تعجب برانگیز اینکه علی رغم ضرر و زیان های بسیار این گیاه و سم خطرناک آن، 7 هکتار از زمینهای منابع طبیعی به توصیه و دستور اقای .... واقع در شهرستان (تالش – امامزاده کانرود) جهت کشت این گیاه وارداتی آلوده در اختیار برخی نور چشمی ها قرارگرفته است.
موضوع قابل توجه اینکه علی رغم اعلام موسسه تحقیقات گیاه پزشکی مبنی بر آلودگی تست های انجام شده از نمونه وارداتی اما با این حال مسئولان جهاد کشاورزی این استان بدون توجه به این هشدارها مشغول خدمت رسانی به دوستان خود شده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.